Verkkokaupan omistaa Tmi Helminen Marketing (3424833-8) osoitteessa Kalkkivuorentie 2 B2, 00750 Helsinki, Finland.
Myyntisopimuksen voimassaoloaika sekä tiedot tavaroista ja hinnoista
- Myyntiehdot koskevat tavaroiden ostamista Verkkokaupasta.
- Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden vieressä.
- Tavaran toimitusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja toimitustavasta.
- Toimituskulut näkyvät ostajalle tilauksen yhteydessä.
- Tietoja tuotteista on verkkokaupassa tuotteiden vieressä.
Tilauksen tekeminen
- Tilataksesi tavaroita, pyydetyt tuotteet tulee lisätä ostoskoriin.
- Tilauksen viimeistelyä varten tulee täyttää vaaditut tietokentät ja valita sopiva toimitustapa.
- Tämän jälkeen näytölle tulee kokonaishinta, jonka voi maksaa verkkopankin kautta tai jollain muulla tarjolla olevalla maksuratkaisulla.
- Sopimus astuu voimaan, kun tilauksen kokonaishinta on maksettu verkkokaupan pankkitilille.
- Mikäli tilattua tavaraa ei ole mahdollista toimittaa varaston puutteen tai muun syyn vuoksi, siitä ilmoitetaan ostajalle mahdollisimman pian ja maksettu hinta (mukaan lukien mahdolliset toimituskulut) palautetaan 1-3 arkipäivän kuluessa. Maksutavasta riippuen palautus voi kestää jopa 7 arkipäivää.
Toimitus
- Tavarat toimitetaan seuraaviin maihin: Euroopan unionin maat.
- Tavaran toimituskulut näkyvät toimitustavan vieressä.
- Tavarat toimitetaan pääsääntöisesti 2-8 arkipäivän kuluessa kauppasopimuksen voimaantulosta. Poikkeustapauksissa tavarat voidaan toimittaa enintään 14 työpäivän kuluessa. Mikäli verkkokauppa on ilmoittanut ostajalle toimitusongelmista ja 14 arkipäivää ylittävästä toimitusajasta verkkosivuillaan tai tilausvahvistuksessa, sovelletaan verkkokaupan määrittelemää toimitusaikaa.
Vaihto- ja peruuttamisoikeus
- Tilauksen vastaanottamisen jälkeen ostajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupan kanssa solmittu sopimus 14 päivän kuluessa [tavarasta riippuen ostajalla ei välttämättä ole peruuttamisoikeutta; asiaankuuluvat tavarat ja palvelut tulee tällöin olla listattuina ja niiden tulee täyttää velkaoikeuslain 53 §:n 4 momentissa asetetut vaatimukset].
- Peruuttamisoikeus ei ole voimassa, jos ostajana toimii yritys.
- 30 päivän vaihto- tai peruuttamisoikeuden käyttämiseksi ostaja ei saa käyttää tilaamiaan tavaroita muulla tavalla kuin on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden tutkimiseksi, samalla tavalla kun ostajalla sallittaisiin testata tavaroita fyysisessä liiketilassa.
- Mikäli tuotteita on käytetty muulla tavalla kuin on tavaroiden luonteen, ominaisuuksien tai toiminnan kannalta tarpeellista tai niissä on kulumisjälkiä, verkkokaupalla on oikeus alentaa palautettavaa summaa.
- Tuotteen vaihtamiseksi toiseen tai palauttamiseksi ostajan tulee lähettää palauttamishakemus sähköpostitse viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
- Tavaran palautuskulut maksaa syystä riippumatta verkkokauppa, ellei verkkokaupassa tai sähköpostiviestinnässä ostajan kanssa ole erillisellä viestillä muuta kommunikoitu.
- Ostajan tulee palauttaa tavara 30 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai todistettava, että tavara on luovutettu rahdinkuljettajalle tämän ajan kuluessa.
- Palautetun tavaran saatuaan Verkkokauppa palauttaa ostajalle sopimuksen mukaisen summan välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamishakemuksen vastaanottamisesta.
- Verkkokauppa voi kieltäytyä käsittelemästä hyvitystä, kunnes se on vastaanottanut sopimuskohtaisen tuotteen tai kunnes ostaja toimittaa todisteen tuotteen palautuksesta.
- Verkkokaupalla on oikeus vetäytyä myynnistä ja vaatia ostajaa palauttamaan tavarat, jos tavaroiden merkitty hinta verkkokaupassa on virheen vuoksi huomattavasti alhaisempi kuin tavaran markkinahinta.
Valitukset
- Verkkokauppa on vastuussa myytyjen tavaroiden sopimusehtojen noudattamisessa tai virheistä, jotka ilmenivät tuotteen toimitushetkellä tai kahden vuoden kuluessa tavaran ostamisesta. Ensimmäisen vuoden kuluessa siitä, kun tavara on toimitettu ostajalle, oletetaan, että virhe oli olemassa jo toimitushetkellä. Verkkokaupan vastuulla on todistaa toisin.
- Vikatapauksissa ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan viimeistään kahden kuukauden kuluessa sähköpostitse osoitteeseen: info@buutsit.fi
- Verkkokauppa ei vastaa virheistä, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan toiminnasta tai laiminlyönnistä (virheellinen käyttö, tapaturma, jne.) tavaran toimituksen jälkeen tai jos kyseessä on normaali kuluminen, joka johtuu tuotteen normaalista käytöstä.
- Mikäli verkkokaupasta ostetuissa tuotteissa on virheitä, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, Verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki kauppasopimuksesta aiheutuneet kulut.
- Verkkokaupan vastuulla on vastata kuluttajan valitukseen 15 päivän kuluessa kirjallisesti.
Riitojen ratkaiseminen
- Jos ostajalla on valituksia verkkokaupasta, hänen tulee lähettää se sähköpostitse osoitteeseen info@buutsit.fi
- Mikäli ostaja ja verkkokauppa eivät pääse ratkaisuun erimielisyyksistä, ostajalla on oikeus kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Menettelysääntöihin voi tutustua ja hakemuksen voi jättää täällä. Kuluttajariitalautakunta on oikeutettu ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet. Toimikunta käsittelee ostajan valitukset maksutta.
- Ostaja voi kääntyä myös EU:n online-riitojenratkaisualustan puoleen.